Gå direkt till innehållet

help.sitevision.se hänvisar alltid till senaste versionen av Sitevision

Webbplatsinställningar

Det finns några viktiga inställningar du behöver göra när du ska komma igång med din nya webbplats. Du gör inställningarna under Webbplatsinställningar och kategorin Allmänt.

Webbplatsinställningar kategorin allmänt

Panelen E-post

Börja med att gå till redigeringsläget och Webbplatsinställningar. Gå till panelen E-post som du hittar under kategorin Allmänt.

Webbplatsansvarig

Denna adress används av systemet när du gör länkkontroller (om du gör detta val) och Bäst-före publicering. Det är också denna person som blir notifierad i Cloud när det sker uppgraderingar osv.

Avsändaradress

Fyll i den e-postadress som ska stå som avsändare på de mail som skickas av systemet från webbplatsen. Används av följande moduler och funktioner:

  • E-postformulär
  • Frågeformulär
  • Webbanmälan
  • Enkät
  • Bokning
  • Publiceringsflöden

Om avsändaradress inte är ifylld så hämtar systemet avsändaradress avsändaradressen på servern. Om denna inte heller är ifylld så hämtas e-postadressen från serveransvarig.

Panelen E-post

Panelen Cloud

Gå vidare till panelen Cloud som också finns under Webbplatsinställningar och kategorin Allmänt.

Mottagare av Cloud-utskick

Här ser du de personer i din organisation som blir notifierade inför uppgraderingar i Cloud. Är ni fler som vill bli notifierade i Cloud när det sker uppgraderingar? Då är det bara att klicka på länken Lägg till e-postadress och lägga till mailadresser till berörda personer.

Panelen Cloud

Denna sida publicerades:

Hjälpte informationen dig?

Följ oss