Hjälpwebb

Informationen gäller:
Klassiska redigeringsläget

Kunde inte spara

I undantagsfall kan det av någon anledning inte gå att spara de ändringar som du gjort på klienten (redigeringsläget i webbläsaren) på servern. Om detta skulle inträffa så visas ett fönster med en felrapport.

Kommunikationsproblem

Exempel på fönsterutseende när det inte gick att spara

Om meddelandefönstret ser ut enligt ovan så är det problem i kommunikationen mellan klienten (redigeringsläget i din webbläsare) och servern. När du tryckte på "Spara" så kunde dina ändringar därför inte skickas över till servern för att sparas permanent.

Problem med okänt ursprung

Exempel på fönsterutseende när det inte gick att spara

Om det inte med 100% säkerhet går att bestämma problemets orsak så ser meddelandefönstret ut enligt ovan. Ofta är problemet av temporär natur beroende på kommunikationsproblem mellan klienten (redigeringsläget i webbläsaren) och servern, men inte alltid. Om problemet är av temporär natur så kan det hjälpa att stänga alla webbläsare och prova igen.

Hjälp till att förbättra SiteVision

Som ett led i att göra SiteVision bättre så får du som användare gärna skicka in dessa felrapporter. Det kan hjälpa SiteVision att i framtiden ännu bättre kunna förebygga problem av detta slag.

Gör så här:

  • Tryck på "Kopiera till klippbordet"-knappen
  • Öppna ditt e-postprogram och skapa ett nytt mejl
  • Klistra in texten i mejlet (t ex genom att trycka [Ctrl] + [v])
  • Komplettera texten med en beskrivning av vad du gjorde innan du sparade (t ex "Lade till en rubrik i översta textmodulen, tog bort andra stycket i understa textmodulen och flödade bilden till höger")
  • Sätt mottagaren i mejlet till: support@sitevision.se
  • Skicka mejlet

Denna sida publicerades: 2016-10-11

Skriv ut PDF-avsnitt

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Missa inga nya rön, tips och tricks! Prenumerera på insite!

Hitta till oss!

SiteVision AB (huvudkontor)
Vasagatan 10
702 10 Örebro

Info: 019-17 30 30
Support: 019-17 30 39

Senaste Tweets