Hjälpwebb

Om jag har en tabell i Excel som jag vill kopiera till webben - hur gör jag för att få bäst resultat?

1. Kopiera innehållet i Excel.

2. Skapa inte en tabell först utan lägg till en vanlig textmodul och klistra in innehållet.

3. Då har en tabell skapats.

4. För att formatera innehållet, högerklicka och välj Tabellegenskaper. Här kan du byta tabelltyp eller ta bort tabelltyp om du har den behörigheten.

Tabellegenskaper

Om allt hamnar i styckeform istället för tabellform kan det bero på att du har inställningen "Klistra in rent" påslagen.

Denna sida publicerades: 2017-02-07

Skriv ut PDF-avsnitt

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Missa inga nya rön, tips och tricks! Prenumerera på insite!

Hitta till oss!

SiteVision AB (huvudkontor)
Vasagatan 10
702 10 Örebro

Info: 019-17 30 30
Support: 019-17 30 39

Senaste Tweets