Hjälpwebb

Enkät -E-post

Här kan du ange mottagare av enkäten, exempelvis en administratör, samt ange inställningar för e-posten.

Skärmdump på fliken E-post

Mottagare av inskickat formulär

Här lägger du till de e-postadresser som ska få svaren av enkäten. För att lägga till en e-postadress, klicka på länken Lägg till e-postformulär. Fyll i en e-postadress i fältet och klicka på bocken till höger. För att ta bort en e-postadress, markera adressen och klicka på krysset.

Skicka kopia till användaren (enbart inloggade användare)

Bocka i denna ruta om du vill att användaren ska få en kopia på sina ifyllda enkätsvar.

Ämne

Ange en egen text

Här kan du fylla i en text som syns i e-postmeddelandets ämne (subject).

Hämta från ifyllt fält

Om du vill använda en rubrik på en fråga som beskrivning kan du hämta den under Hämta från. Då visas frågorna från formuläret i en lista.

Avsändaradress

Avsändaradress konfigurerad på webbplatsen

Denna väljer du om avsändare ska vara den adress som är ifylld på webbplatsen (Webbplatsinställningar ->Allmänt ->Adresser -> Avsändare e-postansvarig)

Hämta från användaren (enbart inloggade användare)

Om du vill hämta avsändaradressen från den inloggade användaren.

Ange egen

Kryssar du i denna kan du ange en avsändaradress i just denna modul. Den tar alltså inte den adress som är inställd som avsändardress på webbplatsen utan avsändare på mail från detta formulär blir den adress som du anger i detta fält.

Bifogade filer

Skicka med ifylld text som en bifogad pdf

Kryssar du för denna ruta så får besökaren en PDF-fil med sina egna lämnade svar.

Denna sida publicerades: 2016-02-18

Skriv ut PDF-avsnitt

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

Missa inga nya rön, tips och tricks! Prenumerera på insite!

Hitta till oss!

SiteVision AB (huvudkontor)
Drottninggatan 18A
702 10 Örebro

Info: 019-17 30 30
Support: 019-17 30 39

Senaste Tweets