Onlinehjälpen

E-post

Här kan man skicka notifieringar till exempelvis en administratör.

Skärmdump på fliken E-post

Skicka notifieringar till följande adresser

Här lägger du till de e-postadresser som ska få svaren av formuläret. För att lägga till en e-postadress, klicka på plusknappen. För att ta bort en e-postadress, markera adressen och klicka på minusknappen. För att ändra en e-postmottagare kan man klicka på egenskapsknappen.

Ärende

Beskrivning

Här kan du fylla i en beskrivning som syns i e-postmeddelandets ämne (subject).

Hämta från

Om du vill använda en rubrik på en fråga som beskrivning kan systemet hämta den från det fält som är utpekat under Hämta från.

Avsändaradress

Använda avsändaradressen som finns konfigurerad på webbplatsen

Detta alternativ väljer du om avsändaren ska vara den adress som är ifylld på webbplatsen (Egenskaper för webbplats ->Meddelande ->E-post)

Hämta avsändaradress från användaren (enbart inloggade användare)

Detta alternativ väljer du om du vill hämta avsändaradressen från den inloggade användaren.

Avsändaradress

Kryssar du i detta alternativ går det att ange en avsändaradress i just denna modul. Den tar alltså inte den adress som är inställd som avsändardress på webbplatsen utan avsändaren från detta formulär blir den adress du anger i detta fält.

Avancerade inställningarSkicka med lämnade svar som en bifogad pdf

Kryssar du för denna ruta så bifogas en PDF-fil med lämnade svar i mailet.

Sidan uppdaterad:

Nästa generations publiceringsverktyg är här!

se-sto-pio-sv5-1.sitevision-cloud.net
3.137.164.241