Onlinehjälpen

Användarregistrering

Med modulen Användarregistrering kan användare anmäla sig själva för att få inloggningsuppgifter till en webbsida/webbplats som kräver inloggning.
Steg 1 Fyll i uppgifter

I första steget får besökaren fylla i sina uppgifter och klicka på knappen Gå vidare.  Då visas steg två som en bekräftelse att uppgifterna stämmer:

Steg 2 bekräfta uppgifter

Ändra

Här kan användaren klicka Ändra för att komma tillbaks till steg ett med ifyllda fält och ändra de uppgifter som användaren vill ändra på.

Avbryt

Här kan användaren välja Avbryt för att komma tillbaks till steg ett med tomma fält.

Om användaren vill gå vidare klickar denne på knappen Gå vidare. Steg tre visas då och meddelar att registreringen är mottagen och kommer att behandlas:

Steg 3 uppgifter skickade

Ett mail skickas till den e-postadress som är angiven. I mailet står det:

För att verifiera din e-postadress, klicka på länken nedan:
<http://länknamn>

När användaren klickar på länken så visas en bekräftelse.

Detta är ett standardexempel. Ställer man exempelvis in ett arbetsflöde som kräver granskning förekommer flera steg innan en användare med inloggningsuppgifter skapas.

För att du ska kunna använda denna modul krävs licens för Selfservice där modulerna Användarprofil, Användarregistrering, Glömt lösenord och Lösenordsbyte ingår.

Sidan uppdaterad:

Nästa generations publiceringsverktyg är här!

se-sto-pio-sv5-2.sitevision-cloud.net
3.144.25.74