Inloggad som systemanvändare i SiteVision kan du komma åt inställningarna för serverobjektet. Du kan då bland annat skapa nya webbplatser, importera webbplatser via sva-filer, lägga till katalogtjänster mm.
Under kategorin Integration hittar du panelen E-post där du bland annat kan ange serveransvarig och göra inställningar för e-postserver. Här finns även en smart funktion för att testa så att mail går iväg från SiteVision som de ska.
Om ett systemkritiskt problem uppstår skickar SiteVision systemmeddelanden via e-post till serveransvarig. SiteVision skicka mail till serveransvarig om:
Serveradress är den adress som e-postservern (SMTP-servern) svarar på. E-postservern måste tillåta relaying. Skriv in användarnamn och lösenord till e-postservern för att ge SiteVision åtkomst att skicka e-post.
Avsändaradress är den fallback-adress som används av SiteVision när användare skickar ut automatiska mail via till exempel en prenumeration eller ett formulär. Om användaren inte ställt in avsändaradress i den specifika modulen används fallback-adressen istället.
Testa att e-postservern och kopplingen till SiteVision fungerar som den ska genom att klicka på Skicka meddelande. En popup-ruta visas där du fyller i din e-postadress. Du kan även ange ett valfritt ämne och innehåll. Klicka på Skicka för att skicka iväg testmeddelandet.
Här kan du ange en max storlek för e-post. Detta beror på vad er mailserver klarar, så detta beslut bör ni ta tillsammans med er systemadministratör
Du kommer inte åt inställningen om webbplatsen ligger i SiteVision Cloud.
Du behöver logga in med systemanvändaren för att komma åt den här funktionen.