Stegen innehåller olika inställningar. Exempelvis Start har bara tre inställningar medan E-postvalidering innehåller fem inställningar. Inställningarna på flera av stegena är likadana men med olika standardtexter.
Här namnger du det aktuella steget och om så önskas ges även en beskrivning.
Här namnger du steget.
Här fyller du i en beskrivning av steget. Beskrivningen går som meddelande till ägare av ett steg då det är dags att åtgärda något.
Här anges vilken åtgärd som ska vidtas vid avslag. De möjliga alternativen är:
Det finns även möjlighet att ställa in maximala tiden för ett specifikt steg och önskad åtgärd om tidsgränsen överskrids.
Den maximala tiden för ett steg anges i timmar, om tiden sätts till 0 kommer arbetsflödet alltid vänta på att det aktuella steget godkänns/avslås av ägaren eller någon som har behörighet att göra det.
Om en maximal åtgärdstid är inställd måste även åtgärd för när tidsgränsen passeras anges. De möjliga alternativen är. Standardinställningen är Starta om.
Här lägger du till mottagare som ska notifieras när en ny användare skapas. Klicka på länken Lägg till mottagare så kan du välja en användare från katalogtjänsten, att fylla i en egen e-postadress eller välja ett värde från metadata.
Under Ämne fyller du i vad som ska vara Ämne på mailet.
Här fyller du i ett meddelande till den person som håller på att reggidtrera en användare.
Om denna är ikryssad så krävs det att alla i arbetsflödet anger kommentarer när de utför en aktivitet. Denna är som standard ikryssad.
Under Granska steget finns det lite fler inställningar under Övrigt:
Kräver en unik ägare som granskare.
Rutan är ibockad som standard. Det betyder att en ägare måste utföra aktuellt steg. Om granskningssteget inte ska vara interaktivt, det vill säga att det aktuella steget ska köras utan att någon användare behöver göra något bockar du ur rutan.
Denna ruta är som standard ibockad. Om det inte ska skickas e-post till ägare av ett steg då denne har något att utföra ska inte rutan vara ikryssad.
Under Meddelande bestämmer du hur mailet med registreringsuppgifter till användaren ska se ut.
Här anger du en e-postadress som står som avsändare på mailen som skickas i användarregistreringen.
Här anger du det som ska vara ämne (subject) på mailet. Standardinställningen beror på vilket steg som är markerat.
Här fyller du i det meddelande som ska stå i mailet. Standardinställningen beror på vilket steg som är markerat.
Det finns ytterligare en inställning på Meddelande när du står på Skapa användare:
Här pekar du ut den sida där registreringsuppgifterna krävs för att logga in. Om du inte pekar ut någon sida går den till inloggningssidan som är uppsatt på webbplatsen.
Här lägger du till de användare eller den grupp som är ägare till publiceringsflödet. Det är de personer eller grupper som ska utföra något på det specifika steget. Klicka på länken Lägg till mottagare.