help.sitevision.se hänvisar alltid till senaste versionen av Sitevision
Inloggning och integration
När det gäller inloggning till intranätet finns flera alternativ som:
- Med webbanvändare (läs mer om webbanvändare)
- Med SAML
- Med OpenIDConnect
Ni väljer själva vilken lösning som passar er bäst.
Om ni vill använda er av någon av modulerna för mejl- och/eller kalenderintegration så rekommenderar vi att ni använder OpenId Connect.
Sitevision support är ett stöd i uppsättningen av SAML/OpenId Connect från Sitevisions håll. Motsvarande kontakt, som hjälper till med uppsättningen internt, behövs hos er (eller om ni tar hjälp av en partner Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.).
Inställningar för inloggning hanterar du under: Webbplatsinställningar / Säkerhet / Inloggning
Integration mot Google/Microsoft 365
Sitevision har färdiga integrationsmoduler för att visa olästa mejl respektive kommande kalenderhändelser från Google respektive Microsoft 365.
Om du vill använda Google/Microsoft mejl/kalender så krävs följande:
- Sätt upp app i Google/Microsoft API
- Sätt upp OAuth-inställningar i Sitevision (utifrån information som erhållits i punkt 1)
- I modulerna från Marketplace, välj denna OAuth-inställning.
- Tillåt/godkänn första gången du använder modulen från Marketplace.
Modulinformation
Läs mer om modulerna med integrationer till Google:
Läs mer om modulerna med integrationer till Microsoft 365:
Här kan du läsa mer om hur du hittar till och laddar ner moduler från Sitevision Marketplace.